zaterdag 21 januari 2017

Daar gaan we weer!!

Eind september kwamen er weer mooie tickets voorbij, tip van het Amerika forum,  en wel voor het hoogseizoen. Fabian wil graag nog een keer met ons mee samen met Anne. Hij wil graag nog eens naar de Great sand dunes, ik koos daarom voor aanvlieg haven Denver. Allemaal de agenda's erbij gepakt, deze flash sales duren meestal niet lang dus moet je snel boeken, voor 480 euro vanaf Amsterdam naar Denver in het hoogseizoen, een super prijs!

Fabian wordt in mei 21,  dan mag hij gokken 😉 Las Vegas kwam dus ook weer op het lijstje Waarschijnlijk?? is het de laatste keer dat hij met ons meegaat/wil dus mochten hij en Anne hun wensen kenbaar maken, verder dan LV en de Great sand dunes kwamen ze echter niet.😄
In januari moest ik dan toch beginnen met campgrounds boeken en zo kwamen we tot een route.
Vanaf Denver rijden we naar Rifle falls state park, onze eerste kampeerplek, bij deze campground moest ik snel zijn, de kleine campground was binnen een dag volgeboekt.
Hierna slapen we 2 nachten op de campground midden in Moab(Canyonlands RV resort) Moab is een leuk plaatsje, vanaf de campground loop je zo het stadje in en aan de overkant is de Mac voor een ijsje😊 Vorige keer hebben we Arches bezocht, dit keer Canyonlands.
Vanaf Moab rijden we naar Monument valley, we hebben hier een plekje op de campground the View, in de zandbak maar met een prachtig zicht op de buttes van MV.

De volgende dag overnachten we in een hotel in the Middle of Nowhere, Hanksville(Whispering sands), om de volgende dag op tijd op weg te kunnen naar de mooie campground   Fruita, in Capitol reef National park, deze kun je niet van tevoren boeken,  first come first serve, Fabian en Anne kijken al weer uit naar de hamburgers van Slackers. 😋
Als tussenstop naar Las Vegas overnachten we op 3000 meter hoogte,Point supreme campground, Cedar Breaks National monument. Van de kou op 3000 meter naar de hitte van Las Vegas waar ik de eerste nacht het Red rock resort heb geboekt, 5* luxe na al die krampeer nachtjes😉
site #13

Weer veel kamperen...... :)
Na 3 nachtjes Vegas(2 nachten Mirage op de strip) wordt het weer tijd voor natuur en hebben we een nachtje geboekt op Watchman campground in Zion National park, ook een van Fabian en Anne's favoriete parken waarna we 2 nachtjes op het strand willen kamperen in Page bij Lone rock.
Via waarschijnlijk Farmington(hotel)rijden we over The Million dollar highway tot Red pass, vlak bij Ouray, waar we een skihut/cabin hebben geboekt, weer boven op een berg in the middle of nowhere(3000 meter).
We hebben deze cabin via Michel en Elly(Michelly en Michelly )die hier al 2 maal verbleven en heel enthousiast zijn over dit bijzondere plekje. Via de Great sand dunes  en Mueller State park gaan we weer richting Denver vanwaar we weer terug vliegen naar Amsterdam.

Het wordt dus weer voornamelijk een kampeer vakantie, het tentje bevalt ons nog steeds goed, vooral het kamperen midden in de Nationale parken. Met dit alles zijn we natuurlijk afhankelijk van het weer, juli tot oktober zijn de monsoon maanden waarbij je  in de namiddag stevige buien kan hebben, we zullen het zien 😊

1. Ik krijg nu al zin in jullie verslag ;)