donderdag 3 augustus 2017

Nog een dagje beautifull Lake Powel

De campground waar we op zitten is voor dag recreatie en overnachten, ik vind het een beetje een hippie sfeer hebben. Er staan halverwege de berg allemaal wc's op een 20 tal meter van elkaar, bovenaan de heuvel staat een toiletgebouw met koude buitendouches, wel een stukje lopen vanaf je tentje aan de beach.
Helemaal vooraan, aan het water, stonden wij
Lake Powel is geen natuurlijk meer maar is ontstaan na het bouwen van de Glen canyon dam, het heeft 17 jaar geduurd voor het meer vol was en dat was nog sneller dan men had verwacht, je kan je dus voorstelllen hoe groot het meer is. Het water is heerlijk van temperatuur, vanuit de tent zie je de zon opkomen boven het meer, het eerste wat we(behalve Michel, die zwemt alleen onder water)deden toen we wakker werden was het meer in duiken, lekker zwemmen en dichterbij dan het toilet😉

Breakfast on the beach

Lone rock
We hebben nog even voor Tijn zijn verjaardag gezongen die trots zijn cadeautjes kwam laten zien. Na het ontbijt zijn we naar de kayak rental gereden, het was weer heerlijk weer, om 11 uur waren we er, we waren 25 dollar per 2 persoons kayak kwijt voor een halve dag, je mag de kayak dan tot 17.00 u gebruiken. We zagen ook veel waterscooters en hebben gevraagd of er daar nog een van vrij was voor een uurtje, helaas waren die allemaal al verhuurd voor de hele dag. We zijn door Antelope canyon geroeid, een mooi stukje, af en toe uit de boot en even zwemmen, wij hadden gedacht dat we er hard aan moesten trekken om de jongelui bij te houden maar we waren constant heel wat bootlengtes voor hen en moesten regelmatig wachten.

Het was een heerlijke dag op het water, een minpuntje is dat ik dacht dat mijn zonnebrand voor de hele dag was maar dat had ik verkeerd gelezen, gevolg dat we allemaal flink verbrand zijn, vandaag een tomaatje morgen een chocolaatje hopen we dan maar.
Het plan was een pizza te halen en die op het strand op te eten bij de zonsondergang, de groep besliste echter toch maar ter plekke te eten, stel dat we weer regen krijgen.... elke middag zie je hier de donkere monsoon wolken weer verschijnen. Gelukkig bleef het vandaag droog en konden we nog even in het meer zwemmen, en genieten van de mooie zonsondergang.

Voor onze tent was al een kuil gegravem, daar hebben we een vuurtje gestookt, we zagen de zon achter ons onder gaan en de rotsen kleurden mooi rood en goud.

Tijn kwam bij ons marshmallows eten en even later ook de rest van de familie. We hebben weer tot laat genoten van het vuurtje onder het genot van een biertje voor Michel en Corona voor ons en de buurtjes🍻Jacob de buurman vond dit het ultieme vakantie gevoel, gezelligheid, vuurtje, drankje, strand, ik kan dit zeker beamen!

1. Ik wist niet dat je kon kajakken in Antelope Canyon! Moeten dus nog eens terug ;)