maandag 17 juli 2017

Eerste wildlife en BSA

Om 7 uur werden we opgehaald door Jeroen en Anne. Inladen en half 8 waren we op Schiphol. We moesten inchecken bij 1a, de nieuwe incheck balie op Schiphol, er was bijna niemand, in 10 minuten waren de koffers afgegeven en waren we door de douane. Moesten we daarom nu zo vroeg weg mopperde Fabian, ik hoorde echter van andere mensen die met AA vlogen dat ze al ruim een uur in de wachtrij stonden. Alles verliep prima op tijd alleen op Frankfurt was het druk op de startbaan en zaten we bijna een uur in het vliegtuig voor we opstegen. Anne hield steeds de website van de UVA in de gaten, ze had nog een vak nodig voor haar BSA( bindend studie advies)en vandaag zou dat online komen. Helaas stond het er nog niet op, dus nog 10 uur wachten tot aan Denver. Op Denver hadden wij een andere uitgang vanuit het vliegtuig en waren we het stel even kwijt, toen we ze bij de douane weer zagen, zagen we een big smile, Anne kan door naar het 2e jaar, allemaal heel trots op haar! Helaas was het nacht in Nederland, alleen Job was nog wakker en was heel trots op zijn zus.
Bij National kregen we een mooie zwarte Ford Expedition, met 4 wheel drive en allerlei extra's.
We zijn nog wezen shoppen bij Loek en Gepke, mensen van het Amerika forum die hun garage beschikbaar stellen voor reizigers op Denver, mensen kunnen spullen bij hen inleveren en anderen kunnen ze dan weer gebruiken, zij hadden nog een mooie tent liggen, koelbox, stoeltjes en andere kampeer spulletjes, zelfs berenspray😄. Gepke was blij met de dropjes die we voor hen mee hadden genomen en de stroopwafels.
We waren inmiddels behoorlijk moe en zijn naar ons hotel gereden, Springhill suites in Westminster, we hadden beiden een mooie grote kamer met een zitje met bankstel. Om Anne haar bsa te vieren zijn we gaan eten bij Longhorn steakhouse, waar ze zich al weken van tevoren verheugden op de filet mignon met crusted parmesan(ik ook trouwens😉), het smaakte weer heerlijk.
Na een heerlijke nacht en ontbijt vertrokken we naar onze eerste bestemming, Rifle falls statepark, wel wat file op de I70 gehad, onderweg in een skidorpje nog even langs de Starbucks en een ijsje voor Anne. De Interstate 70 is een prachtige weg om te rijden, dwars door de bergen van de Rockies.
We hadden een prachtig kampeerplekje, #14, nadeel van dit statepark is alleen dat de voorzieningen wat minder zijn. Je kan de auto niet bij de tentplek parkeren, de parkeerplaats is echter dicht bij#14 zo ook de toiletten, je hebt er geen last van en ziet ze ook niet vanaf deze ruime rustige plek. De andere tentplekken zijn een stuk verder van de parkeerplaats, er staan een soort kruiwagens waar men de spullen in kan vervoeren, wij hadden deze niet nodig.
Hier begon ook onze foto challenge, wie maakt de mooiste foto. Anne heeft zelfs een nieuwe camera gekocht. Educatief doel: goed leren kijken😉

Ze namen het serieus op😄
Deze foto is genomen onderweg naar Moab de volgende dag
De eerste creatieve beelden waren al snel een feit, Fabian zag in zichzelf wel een prof fotograaf, hij vindt het echt leuk zolang het maar geen vogeltjes zijn zoals zijn moeder doet 😏, ik vond deze foto wel zijn foto van de dag.
We maakten een korte wandeling vanaf de campground naar de watervallen, Fabian zag al vrij snel een slang en daarna nog een heel kleintje. Daarna zagen we een familie Wild Turkeys.

Bij de watervallen zijn kleine grotten en je loopt zelfs achter de waterval langs. Omdat we zo'n mooi plekje hebben en het eerste dorp een half uur verder ligt, hebben we op de camping gegeten, lekker spaghetti en macaroni cheese. Om kwart over 9 lagen we al in de tent, iedereen nog moe van de jetlag.

1. wat een heerlijk begin van de vakantie voor Anne, gefeliciteerd. Leuk weer om je verhalen te lezen, net of je zelf ook op vakantie bent.

2. Ik zat al met smart op jullie update te wachten hahaha! Mooi begin voor Anne, lekker geshopt bij Loek en Gepke (hebben jullie het badmintonsetje niet meegenomen ;)? ) en een prachtige camping. Prima begin!